Kontakt centar Uzmi račun i pobedi

USLOVI I TRAJANJE 

1. Koji su uslovi za učešće u nagradnoj igri Uzmi račun i pobedi 2024?
U Nagradnoj igri mogu da učestvuju punoletna lica sa prebivališpotem ili boravištem na teritoriji Republike Srbije koja prihvataju Pravila nagradne igre. Potrebno je da bilo koji fiskalni račun sa QR kodom izdat na teritoriji Republike Srbije tokom 2024. godine, u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji, pošaljete putem mobilne aplikacije „Uzmi račun i pobedi”. 

Unos računa moguć je skeniranjem QR koda ili ručnim unosom PFR broja i PFR vremena računa. Za svaki uneti račun dobija se jedinstveni alfanumerički kod, a ukoliko je na računu zabeležen bezgotovinski način plaćanja (karticom, instant i dr), dobija se dodatni kod. Svi dodeljeni kodovi učestvuju u javnim izvlačenjima. Aplikaciju je moguće preuzeti besplatno u Google Play,  Apple i Huawei prodavnicama. Fiskalni račun nije ograničen u pogledu minimalne vrednosti, a datum izdavanja računa ne može biti stariji od 1. januara 2024.

2. Kada počinje i koliko traje nagradna igra Uzmi račun i pobedi 2024?
Prvi krug nagradne igre Uzmi račun i pobedi 2024 počinje 25. aprila, a unos računa omogućen je već od 8. aprila. U okviru prvog kruga biće organizovano pet javnih izvlačenja, svake subote počevši od 11. maja, a zaključno sa 8. junom 2024. uz uživo prenos na prvom programu RTS-a. Drugi krug nagradne igre biće organizovan na jesen. 

3. Da li i kako mogu da učestvujem u nagradnoj igri ako nemam pametni telefon?
Možete da učestvujete preko pametnog telefona člana vaše porodice ili prijatelja koji mogu da otvore nalog na vaše ime i da skeniraju/unose vaše račune putem vašeg naloga. Vodite računa da svi vaši podaci budu uneti ispravno, uključujući i broj vaše lične karte, kao i kontakt telefon. Na jednom pametnom telefonu može da se otvori najviše pet naloga za pet punoletnih osoba. Ukoliko račun koji je unesen putem vašeg naloga izvučen – nagrada će glasiti na vaše ime.

4. Do kada mogu da se unose računi, na dan izvlačenja?
Pravo učešća u prvom i svakom narednom izvlačenju imaće fiskalni računi uneti do 12 časova na dan izvlačenja. Oni računi koji budu registrovani nakon toga ili koji ne budu izvučeni u emisiji, imaju pravo učešća u narednom izvlačenju.

PRAVO UČEŠĆA

5. Ko ima pravo učešća u nagradnoj igri? 
Pravo učešća u Nagradnoj igri imaju punoletna lica sa prebivalištem ili boravištem na teritoriji Republike Srbije koja prihvataju Pravila nagradne igre.

6. Da li u nagradnoj igri mogu da učestvuju maloletna lica? 
Ne. Prema Zakonu o igrama na sreću u nagradnoj igri mogu učestvovati samo punoletne osobe.

7. Da li nagradnoj igri mogu da učestvuju stranci sa privremenim ili stalnim boravkom u Srbiji?
U nagradnoj igri mogu učestvovati punoletni građani Srbije ili strani državljani pod uslovom da im je odobren boravak na teritoriji Republike Srbije od nadležnih organa Republike Srbije u skladu sa odredbama Zakona o strancima. U nagradnoj igri nije moguće učestvovati sa „stranim ličnim dokumentom“, odnosno mora se koristiti lična karta za strance.

8. Da li stanovnici sa teritorije Kosova i Metohije mogu da učestvuju u nagradnoj igri?
Da. Pravo učešća imaju sva punoletna lica sa prebivalištem ili boravištem na teritoriji Republike Srbije.

9. Da li organizatori nagradne igre imaju pravo učešća?
Ne. U nagradnoj igri nemaju pravo učešća lica koja su zaposlena u Kabinetu predsednika Vlade, Generalnom sekretarijatu Vlade, Ministarstvu finansija, Republičkoj direkciji za imovinu Republike Srbije, Upravi za igre na sreću, Poreskoj upravi, Državnoj lutriji Srbije i NALED-u, kao ni članovi Komisije za praćenje regularnosti izvlačenja nagrada i utvrđivanje dobitnika i članovi Radne grupe za pripremu i organizovanje nagradne igre.

FISKALNI RAČUNI

10. Koji računi učestvuju u nagradnoj igri?

U nagradnoj igri učestvuju svi fiskalni računi sa QR kodom, izdati za kupovine obavljene tokom 2024. godine na teritoriji Republike Srbije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji. Računi moraju imati oznaku „Promet-prodaja“ (vidljivo u gornjem delu računa, iznad spiska kupljenih artikala). 

11. Od kog datuma su važeći fiskalni računi?
U nagradnoj igri Uzmi račun i pobedi 2024 učestvuju svi fiskalni računi dobijeni za ostvarene kupovine počevši od 1. januara 2024. Fiskalni računi koji su izdati pre ovog datuma, kao i svi fiskalni računi koji su poslati za prethodnu nagradnu igru nemaju pravo učešća u novom ciklusu.  

12. Koliko računa je potrebno poslati za učešće u nagradnoj igri i koji je najmanji dozvoljeni iznos?
Za učešće u nagradnoj igri dovoljan je jedan račun, bez obzira na njegovu vrednost (ne postoji ograničenje kada je reč o najmanjem iznosu). 

13. Da li u nagradnoj igri mogu da učestvuju fiskalni računi na kojima je naznačen PDV 0%, odnosno nisu u sistemu PDV-a?
Da, fiskalni računi na kojima je PDV osnovica iskazana sa 0% su validni za učešće u nagradnoj igri. 

14. Da li važe „gotovinski“ fiskalni računi izdati na pravno lice, koji sadrže PIB?
Da. U nagradnoj igri učestvuju fiskalni računi sa QR kodom, izdati na teritoriji Republike Srbije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji, uključujući i račune izdate na pravno lice koji sadrže PIB.

15. Da li je potrebno čuvati račune nakon skeniranja?
Ne postoji obaveza čuvanja računa. Nakon uspešnog unosa, učesnici mogu da ostvare uvid u sve svoje skenirane račune putem aplikacije (klikom na opciju „Moji računi“).

16. Da li računi mogu da se šalju poštom?
Ne. Učešće u nagradnoj igri je moguće isključivo putem aplikacije Uzmi račun i pobedi koju je moguće preuzeti besplatno sa Google Play,  Apple i Huawei prodavnica.

17. Da li postoji ograničenje u smislu broja računa koje mogu da unesem dnevno ili ukupno?
Ne postoji ograničenje broja unetih računa. Ukoliko se proceni ili posumnja da neki od učesnika na bilo koji način zloupotrebljava ili krši pravila Nagradne igre, Priređivač zadržava pravo da proveri aktivnosti učesnika koje upućuju na malverzacije. Ukoliko se potvrdi da je učesnik koristio sredstva i metode za povećanje verovatnoće osvajanja nagrade koje se kose sa pravilima Nagradne igre, Priređivač zadržava pravo da diskvalifikuje učesnika.

18. Da li trgovac / zaposleni u prodavnici sme da unosi fiskalne račune iz sopstvene radnje?
Trgovac je dužan da izda i uruči fiskalni račun potrošaču. Ukoliko potrošač ipak odluči da ostavi fiskalni račun u radnji – u tom slučaju trgovac / zaposleni može da unese taj fiskalni račun u aplikaciju.

19. Šta da radim ukoliko prodavac ne želi da mi izda fiskalni račun, ili ukoliko dobijem neispravan račun?
Nepravilnosti u vezi sa izdavanjem fiskalnih računa, građani mogu prijaviti Poreskoj upravi telefonom na brojeve: 011/361 99 00 ili 011/347 90 61. Prijave za neizdavanje fiskalnih računa, kao i prijave za izdavanje lažnih i neodgovarajućih računa, kao što su stari fiskalni računi bez QR koda, predračuni, međuračuni ili takozvani blok-računi, mogu se podneti i onlajn putem putem portala lin.

BEZGOTOVINSKA PLAĆANJA 

20. Na koji način bezgotovinsko plaćanje (karticom, instant i dr) povećava šansu za dobitak?

Svaki uspešno skenirani ili ručno uneti račun dobija svoj jedinstveni alfanumerički kod koji učestvuje u izvlačenjima. U slučaju da je na unetom fiskalnom računu zabeležen bezgotovinski način plaćanja, dobijaju se dva jedinstvena alfanumerička koda, koja ravnopravno učestvuju u izvlačenjima.

21. Zašto je bezgotovinsko plaćanje uključeno u nagradnu igru?
Bezgotovinsko plaćanje je najbolji način da se svaka novčana transakcija učini transparentnom i pojača borba protiv sive ekonomije. Činjenica da je plaćanje obavljeno bezgotovinski i da novac prelazi sa računa kupca na račun prodavca čini tok tih sredstava vidljivim što nije uvek slučaj sa transakcijama u kešu gde, u slučaju da nije izdat fiskalni račun, promet ostaje potpuno neprimetan za poreske organe. 

22. Koje su prednosti bezgotovinskog plaćanja?
Bezgotovinsko plaćanje za građane znači veliku uštedu vremena. Prosečno mobilno plaćanje ili kupovina beskontaktnom karticom traju 12,5 sekundi, dok je za plaćanje gotovinom potrebno gotovo tri puta više. Takođe, bezbednost novca je jedna od ključnih odlika bezgotovinskog plaćanja. U slučaju gubitka mobilnog telefona ili kartice, pristup sredstavima je zaštićen PIN-om ili je moguće blokirati pristup pozivanjem banke dok je u slučaju gubitka gotovine šteta nenadoknadiva. Široka upotreba bezgotovinskog plaćanja osigurava i ličnu bezbednost jer su manje šanse da dođe do pokušaja napada i krađe, dok je kupovina kod prodavaca koji pružaju mogućnost bezgotovinskog plaćanja sigurnija za potrošače jer POS terminal može da poseduje samo uredno registrovan privredni subjekt, što u velikoj meri garantuje da su proizvodi koje prodaje provereni i bezbedni.

23. Za koje vrste bezgotovinskog plaćanja se dobija dodatni alfanumerički kod koji učestvuje u izvlačenjima? 
Dodatni kod se dobija za sva bezgotovinska plaćanja koja su, u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji i pratećim Pravilnikom, zabeležena na fiskalnom računu na jedan od sledećih načina: Instant plaćanje, Platna kartica, Ček, Prenos na račun, Vaučer, Drugo bezgotovinsko plaćanje. 

Ako na fiskalnom računu nije zabeleženo bezgotovinsko plaćanje – ne može se dobiti dupli kod. Ako jedan račun sadrži više načina plaćanja, za dobijanje dva jedinstvena alfanumerička koda dovoljno je da račun sadrži najmanje jedan bezgotovinski način plaćanja.

24. U kojim slučajevima se plaćanje karticom, instant ili čekom ne beleži kao bezgotovinsko plaćanje na fiskalnom računu? 
U skladu sa Zakonom o fiskalizaciji i pratećim Pravilnikom, poreski obveznici koji evidentiraju promet hrane i pića za konzumaciju na licu mesta, dužni su da evidentiraju plaćanja karticom, instant ili čekom kao Gotovinu. Ako dobijete ovakav račun za konzumaciju hrane i pića na licu mesta u ugostiteljskom objektu ili pekari – to je ispravan račun za koji, u skladu sa Pravilima nagradne igre, možete dobiti jedan alfanumerički kod.

PROFIL KORISNIKA 

25. Da li je prilikom registracije profila obavezno uneti adresu iz lične karte?
Pravilima nagradne igre nije eksplicitno navedeno da je prilikom registracije profila neophodno uneti prebivalište iz lične karte, što znači da je moguće uneti i adresu boravišta koja se razlikuje od predmetnih podataka iz lične karte. Ključni podatak pored imena i prezimena, koji će služiti za identifikaciju dobitnika je registracioni broj lične karte koji mora biti ispravno naveden, kao i telefonski broj koji služi za komunikaciju sa potencijalnim dobitnikom.

26. Šta se dešava ako promenim ličnu kartu za vreme trajanja nagradne igre?
Nalog koji ste registrovali sa podacima iz stare lične karte važi i nakon što promenite ličnu kartu – samo je potrebno da u slučaju dobitka ponesete i staru i novu ličnu kartu radi identifikacije. Takođe, možete izmeniti broj lične karte u samoj aplikaciji – idite na „Moji profili” i kliknite na „Dodaj novog korisnika” – unesite broj mobilnog telefona koji ste registrovali uz dati profil, potom unesite podatke i broj nove lične karte, pa kliknite na „Registracija”. Nakon toga će vam stići kod putem SMS-a na navedeni broj telefona koji treba da ukucate u predviđena polja i tako potvrdite izmenu, odnosno ponovnu registraciju profila sa izmenjenim podacima. Svi fiskalni računi koji su prethodno uneti biće sačuvani uz profil i nakon ažuriranja podataka. 

APLIKACIJA UZMI RAČUN

27. Kako da preuzmem aplikaciju Uzmi račun i pobedi i da li se korišćenje plaća? 

Za učešće u nagradnoj igri moguće je koristiti samo zvaničnu aplikaciju Uzmi račun i pobedi, koju je razvila Poreska uprava i može se besplatno preuzeti u prodavnicama Google Play, Apple i Huawei. Korišćenje aplikacije je besplatno.

28. Šta da radim ukoliko prilikom unosa računa dobijem poruku „Dostupna je nova verzija aplikacije. Molimo vas da izvršite ažuriranje"?
Ukoliko aplikacija zahteva ažuriranje, potrebno je pronaći je u Google Play, Apple ili Huawei prodavnici u zavisnosti od telefona koji koristite i kliknuti na dugme „Ažuriranje" (Update).

29.  Da li se aplikacija može koristiti putem desktop računara?
Trenutno je aplikacija dostupna samo putem mobilnog telefona.

30. Kako da registrujem nalog(e) u aplikaciji?
Kada preuzmete aplikaciju sa Google Play, Apple ili Huawei prodavnice, potrebno je da unesete broj mobilnog telefona (pripejd ili postpejd) koji će služiti za verifikaciju naloga i kontakt sa vama u slučaju dobitka, zatim ime i prezime, mesto i adresu stanovanja, i registarski broj lične karte. Vodite računa da ispravno unesete lične podatke i broj lične karte, jer ti podaci služe za identifikaciju dobitnika. Potom je potrebno da potvrdite da ste punoletni i da ste saglasni sa Politikom privatnosti, zatim kliknite na dugme „Registracija“ nakon čega će vam stići SMS poruka sa registracionim kodom koji je neophodno uneti u aplikaciju – na taj način završićete registraciju naloga, odnosno uspešno kreirati profil učesnika.
Učesnik u okviru aplikacije može registrovati još četiri naloga (primera radi za punoletne članove svoje porodice), koji su vezani za isto toliko brojeva mobilnih telefona, odnosno osoba. 

31. Ne uspevam da registrujem nalog jer mi nije stigao kod SMS-a – šta da radim?
Sistem je podešen tako da automatski šalje SMS sa kodom potrebnim za registraciju na broj mobilnog telefona koji ste uneli prilikom otvaranja naloga. Ukoliko vam kod nije stigao na SMS, molimo vas proverite još jednom da li ste uneli ispravan broj mobilnog telefona i vodite računa da prilikom unosa broja NE ponavljate pozivni broj (063, 064, 069 itd) koji ste već uneli prilikom izbora mreže iz padajućeg menija.

32. Kada mi stigne SMS sa kodom, polje za unos nestane i otvori mi se naslovna stranica aplikacije. Kako da unesem kod?
Neki telefoni imaju opciju automatskog unosa koda pristiglog u SMS poruci. Prema tome, ukoliko se nakon prispeća SMS-a automatski otvara naslovna strana aplikacije, vaš telefon je sam uneo kod i nije potreban njegov dodatni unos.

33. Da li je moguće proveriti unete podatke nakon registracije? 
Klikom na „Moji profili" možete videti ime i prezime, broj mobilnog telefona, adresu i broj lične karte. Ukoliko želite da promenite adresu ili broj lične karte, možete to učiniti ponovnom registracijom Vašeg naloga putem istog broja mobilnog telefona (prilikom preregistracije svi uneti računi će biti sačuvani).

34. Kako da ispravim podatke koji su uneti prilikom registracije profila?
Idite na „Moji profili” i kliknite na „Dodaj novog korisnika” – unesite broj mobilnog telefona koji ste registrovali uz dati profil, potom unesite ispravne podatke i kliknite „Registracija”. Nakon toga će vam stići kod putem SMS-a na navedeni broj telefona koji treba da ukucate u predviđena polja i tako potvrdite izmenu odnosno ponovnu registraciju profila sa izmenjenim podacima. Prilikom ponovne registracije (ukoliko je broj telefona nepromenjen), do tada uneti računi biće sačuvani u aplikaciji, u sekciji „Moji računi".

35. Zašto ne mogu da preuzmem aplikaciju / moja aplikacija ne radi? 
Moguće da je reč o privremenom tehničkom problemu ili problemu sa internetom. Molimo vas da sačekate i pokušate ponovo kasnije. Ako se problem nastavi, možete se obratiti na kontakt@uzmiracun.rs. 

36. Da li mogu da otvorim više profila koristeći isti broj mobilnog telefona?
Ne. Broj mobilnog telefona koji ste uneli prilikom registracije jednog profila ne može se iskoristiti za registraciju drugog profila. U jednoj aplikaciji je moguće otvoriti do pet profila za koje je potrebno da unesete pet različitih brojeva telefona koji se vezuju za pet različitih osoba.

37. Da li ista osoba može da ima dva profila na dva telefonska aparata?
Ukoliko osoba registruje isti profil, sa istim brojem telefona, na drugom telefonskom aparatu, svi podaci i uneseni računi tom prilikom će biti prebačeni sa starog na novi telefon. Ukoliko osoba ima dva telefonska broja, može napraviti dva različita profila i koristiti ih na različitim telefonskim aparatima.

38. Da li učesnici mogu da se registruju na aplikaciji sa pripejd brojem telefona, odnosno brojem koji nije registrovan na njihovo ime, ili je registrovan na firmu?
Da. Učesnici mogu da se registruju na aplikaciju sa brojem telefona koji oni koriste, bez obzira na to da li je reč o pripejd ili postpejd broju, i na koga se taj broj telefona vodi (može se voditi na firmu, ili na neko drugo fizičko lice). Broj telefona mora da bude aktivan do kraja nagradne igre.

UNOS RAČUNA U APLIKACIJU

39. Kako da unesem račune u aplikaciju?
Računi se unose isključivo putem aplikacije Uzmi račun i pobedi i to na dva načina: skeniranjem QR koda sa fiskalnog računa, ili unošenjem podataka sa fiskalnog računa.

Za skeniranje izaberite iz glavnog menija opciju „Skeniraj kod“, pritisnite dugme „Pokreni kameru“ i usmerite kameru mobilnog telefona na QR kod fiskalnog računa. Nakon uspešnog skeniranja, na ekranu će se pojaviti obaveštenje da je račun dodat u bazu podataka. 

Drugi način unosa je putem putem opcije „Unesi ručno“ – u ovom slučaju potrebno je da ukucate PFR broj računa i PFR vreme (sat, minut i sekunda) koji se nalaze na donjoj polovini svakog računa. Nakon pritiska na dugme „Pošalji“, na ekranu će se pojaviti obaveštenje da je račun dodat u bazu podataka. Važno je obratiti pažnju na to da je reč o vrsti računa „Promet-prodaja“ (oznaka se nalazi u gornjem delu računa, iznad spiska kupljenih artikala).
Račun možete uneti samo jednom – u slučaju ponovnog unošenja, dobićete obaveštenje da je došlo do neuspešne prijave i da je račun već iskorišćen. U slučaju da je na unetom fiskalnom računu zabeležen bezgotovinski način plaćanja (karticom, instant i dr), dobijaju se dva jedinstvena alfanumerička koda, koja ravnopravno učestvuju u izvlačenjima

40. Šta je „Jedinstveni kod računa“, da li treba da ga unesem zajedno sa datumom u delu aplikacije „Moji računi”?
Svaki fiskalni račun koji unesete kroz aplikaciju dobija „Jedinstveni kod računa“ sastavljen od dva (ili tri) slova i šest brojeva (npr. AV123456). Ovi jedinstveni kodovi će se izvlačiti u nagradnoj igri. Kada kliknete na opciju „Moji računi“, možete da ostvarite uvid u sve račune koje ste uneli, datum unosa i njihov jedinstveni kod, a klikom na dugme „Detaljnije“ možete videti ostale detalje o računu (prodajno mesto, iznos, PFR i dr). Račune možete pretraživati po jedinstvenom kodu – npr. ukoliko želite da proverite da li je vaš račun izvučen, ili po datumu, ukoliko želite da vidite spisak računa koje ste uneli na određeni dan ili u određenom vremenskom periodu.

41. Šta ako je PFR broj u drugom formatu?
PFR broj računa ima jedinstven format koji je potrebno uneti u aplikaciju. Drugi format PFR broja nije moguć, odnosno dozvoljen, i reč je o neispravnom računu koji je najverovatnije posledica neispravno podešene kase. Nepravilnosti možete prijaviti Poreskoj upravi telefonom na brojeve 011/361 99 00 ili 011/347 90 61 ili putem link.

42. Zašto ne mogu da skeniram račune putem aplikacije? 
Pojedini računi su odštampani na način da nemaju dovoljno čitljive sve detalje QR koda što onemogućava skeniranje – to zavisi od fiskalnog uređaja odnosno štampača trgovca. Takođe, skeniranje može biti otežano ako je račun presavijan ili izgužvan, štampa oštećena itd. U tom slučaju – možete registrovati račun tako što ćete kliknuti na opciju „Unesi ručno" i ukucati PFR broj računa i PFR vreme koji se nalaze na donjoj polovini svakog računa.

43. Šta raditi ako QR kod neće da se skenira, a PFR broj nije vidljiv?
Račun koji ne omogućava skeniranje, i ima oštećenu štampu u delu gde je informacija o PFR broju, nije moguće uneti u aplikaciju.

44. Ne mogu da registrujem račun jer podaci računa nisu ispravni ili račun još uvek nije stigao u Poresku upravu - šta to znači?
Ukoliko dobijete ovo obaveštenje prvo proverite još jednom da li je ispravno unet PFR broj i vreme. Primera radi, može da se desi greška da je slovo „O“ uneto kao broj „0“ i obrnuto, da je slovo „G“ uneto kao broj „6“ ili obrnuto, da je slovo „V“ uneto kao broj „8“ ili obrnuto, ili da je napravljena neka druga nenamerna greška u kucanju.
Ako su svi podaci ispravno uneti, onda račun još uvek nije stigao u Poresku upravu. Po Zakonu o fiskalizaciji, dozvoljeno je da fiskalna kasa privremeno radi i u oflajn režimu (bez veze sa internetom), u kom slučaju račun neće biti registrovan u sistemu Poreske uprave u datom trenutku. Međutim, poreski obveznik (trgovac koji vam je izdao račun) je dužan da u roku od pet dana od datuma izdavanja računa prosledi podatke o tom računu Poreskoj upravi, nakon čega se račun može smatrati ispravnim i uneti u aplikaciju.
Ukoliko i nakon isteklog roka račun nije registrovan u Poreskoj upravi možete prijaviti nepravilnost telefonom na brojeve 011/361 99 00 ili 011/347 90 61 ili putem linka

45. Pri unosu računa u aplikaciju dobijam obaveštenje „Račun je već unet", a nisam ja uneo/la račun? Šta da radim?
To se može desiti ako je dostavljač, prodavac ili neko treće lice bez pristanka potrošača, iskoristilo račun. U tom slučaju, možete da uputite žalbu dostavljaču ili prodavcu i vidite kako je došlo do takve situacije.

46. Da li je moguće brisanje računa iz aplikacije?
Brisanje računa koji ste već uneli u aplikaciju nije moguće sve do završetka nagradne igre.