Srpski
Mera 1.3 Primena sporazuma o priznanju prekršaja | |||
---|---|---|---|
Uvođenjem sporazuma o priznanju prekršaja se smanjuje pritisak na sudove, povećava efekat kažnjavanja i naplate kazni i verovatnoća kažnjavanja, a smanjuje se administriranje od strane inspekcija i prekršilaca. Preporučuje se i da inspekcija inicira zaključenje sporazuma o priznanju prekršaja u predmetima za koje je pokrenut prekršajni postupak, a koji su podobni za zaključenje sporazuma, u skladu sa stručno-metodološkim objašnjenjima usvojenim od strane Koordinacione komisije, upućivanjem okrivljenoj strani predloga za zaključenje sporazuma o priznanju prekršaja. |
|||
Aktivnost | Rok | Odgovorna institucija | Partneri u realizaciji |
1.3.1 Izraditi smernice – metodološka uputstva za primenu sporazuma o priznanju sporazuma o priznanju prekršaja za propise čija primena je pod nadzorom definisanih inspekcija | April 2019. Inspektorat za rad i Tržišna inspekcija Drugi kvartal 2019. Turistička, Poljoprivredna i Poreska inspekcija |
/ | / |
1.3.2 U modele akata inspekcija (zapisnik, zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i sl) uneti obaveštenje o mogućnosti zaključenja sporazuma – ponudu za zaključenje sporazuma o priznanju prekršaja. | Drugi kvartal 2019. | MDULS Koordinaciona komisija za inspekcijski nadzor |
Prekršajni sudovi |
1.3.3 U 5 definisanih inspekcija raspodeliti potreban broj zaposlenih koji će se baviti zaključenjem sporazuma i preko Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor pratiti statistiku zaključenih sporazuma, u okviru postojećih kapaciteta. | Drugi kvartal 2019. – Praćenje statistike kontinuirana aktivnost | Tržišna inspekcija Turistička inspekcija Inspektorat za rad PU Poljoprivredna inspekcija |
MDULS – Koordinaciona komisija za inspekcijski nadzor |
1.3.4 Izrada analize za procenu mogućnosti i potreba propisivanja: a. Ranijeg brisanje osude iz prekršajne evidencije u slučaju zaključenja sporazuma o priznanju prekršaja; b. Instituta beznačajnog prekršaja; c. Kažnjavanja neregistrovanih subjekata kao de fakto privrednog subjekta |
Drugi kvartal 2019. | Ministarstvo pravde | Prekršajni sudovi |
1.3.5 Izmeniti Zakon o prekršajima predviđanjem dužeg opšteg roka zastarelosti za prekršaje i pripremiti izmene Zakona o prekršajima u skladu sa preporukama analize iz 1.3.4. | Treći kvartal 2019. izrađen Nacrt izmena i dopuna Zakona o prekršajima | Ministarstvo pravde | Prekršajni sudovi i Prekršajni apelacioni sud |
1.3.6 Svaka od 5 inspekcija da definiše CV indikatora | Četvrti kvartal 2019. | Tržišna inspekcija Turistička inspekcija Inspektorat za rad PU Poljoprivredna inspekcija |
Republički sekretarijat za javne politike (u daljem tekstu: RSJP) NALED |